Bunun yanı sıra, kredi kullanan tüketicilerden de dosya masrafı, sigorta bedeli ve ekspertiz ücreti gibi çeşitli ücretler kesiliyor. Peki, kredi kartı aidatları ve kredi masraflarının geri alınması mümkün mü?
Milliyet'in haberine göre, bu konuda merak edilenleri değerlendiren Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Başkan Vekili Avukat İbrahim Güllü, kredi kartı kullanımının yaygınlığına dikkat çekti. Güllü, “Neredeyse herkes kredi kartı kullanıyor. Kredi kartları, nakit ihtiyacını karşılamanın yanı sıra taksit imkanı, indirimler ve para puan avantajları da sunuyor,” dedi.
Bankalararası Kart Merkezi (BKM) verilerine göre, 2024 yılı Haziran ayı itibarıyla Türkiye'deki kredi kartı sayısı 124,1 milyon adede ulaşmış durumda. Bankaların tüketicilerden aldığı ortalama kart aidat miktarı ise 500 TL'nin üzerinde. Bu durum, her yıl tüketicilerin cebinden ortalama 62,5 milyar liranın çıktığı anlamına geliyor.
Güllü, bankaların kart aidatı almasının yasal olmadığını vurguladı. Bankaların kart aidatını tüketiciye yansıtabilmesi için belirli şartları yerine getirmesi ve bunu ispat etmesi gerektiğini belirten Güllü, “Bankalar, tüketicilere aidatsız kart sunmak zorunda ve bu hizmeti sunduklarını ispat etmek de bankaların yükümlülüğüdür,” dedi.
6502 sayılı Tüketici Kanunu'nun 31. maddesinin 3. fıkrası uyarınca, kart çıkaran kuruluşların, tüketicilere yıllık üyelik aidatı ve benzeri isimler altında ücret tahsil etmedikleri bir kredi kartı türü sunmaları zorunlu. Emsal mahkeme kararlarına göre ise, bankalar tüketicilerle müzakere etmeden kart aidatı alamazlar. Mahkemeler, kart üyelik ücretinin zorunlu bir masraf olmadığı ve bu ücretin tüketiciden alınmasının haksız bir şart oluşturduğuna hükmediyor.
Milliyet'in haberine göre, bu konuda merak edilenleri değerlendiren Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Başkan Vekili Avukat İbrahim Güllü, kredi kartı kullanımının yaygınlığına dikkat çekti. Güllü, “Neredeyse herkes kredi kartı kullanıyor. Kredi kartları, nakit ihtiyacını karşılamanın yanı sıra taksit imkanı, indirimler ve para puan avantajları da sunuyor,” dedi.
Bankalararası Kart Merkezi (BKM) verilerine göre, 2024 yılı Haziran ayı itibarıyla Türkiye'deki kredi kartı sayısı 124,1 milyon adede ulaşmış durumda. Bankaların tüketicilerden aldığı ortalama kart aidat miktarı ise 500 TL'nin üzerinde. Bu durum, her yıl tüketicilerin cebinden ortalama 62,5 milyar liranın çıktığı anlamına geliyor.
Güllü, bankaların kart aidatı almasının yasal olmadığını vurguladı. Bankaların kart aidatını tüketiciye yansıtabilmesi için belirli şartları yerine getirmesi ve bunu ispat etmesi gerektiğini belirten Güllü, “Bankalar, tüketicilere aidatsız kart sunmak zorunda ve bu hizmeti sunduklarını ispat etmek de bankaların yükümlülüğüdür,” dedi.
6502 sayılı Tüketici Kanunu'nun 31. maddesinin 3. fıkrası uyarınca, kart çıkaran kuruluşların, tüketicilere yıllık üyelik aidatı ve benzeri isimler altında ücret tahsil etmedikleri bir kredi kartı türü sunmaları zorunlu. Emsal mahkeme kararlarına göre ise, bankalar tüketicilerle müzakere etmeden kart aidatı alamazlar. Mahkemeler, kart üyelik ücretinin zorunlu bir masraf olmadığı ve bu ücretin tüketiciden alınmasının haksız bir şart oluşturduğuna hükmediyor.