Muğla Valiliği himayelerinde Muğla Tarım ve Orman İl Müdürlüğü tarafından hazırlanan proje Güney Ege Kalkınma Ajansı (GEKA) ve Muğla Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığının finansal desteği ile hayata geçirildi. Projenin sözleşmesi Muğla Valisi Dr. İdris Akbıyık, Muğla Tarım ve Orman İl Müdürü Barış Saylak, Güney Ege Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Ümit Gülyağı, proje ortaklarından Muğla Ticaret Borsası Başkanı Hurşit Öztürk, Köy-Koop Muğla Birlik Başkanı Eray Çiçek, Muğla Or-Koop Birliği Başkanı Ahmet Çetiner, Muğla Bölgesi Su Ürünleri Kooperatifleri Birliği adına Burak Bolel ve Fethiye Alabalık Yetiştiricileri Birliği Başkanı Hüseyin Yıldırım tarafından imzalandı.
Proje ile il genelinde çiftçiler, arıcılar, toprak havuzda balık üretimi yapanlar ve diğer tüm üreticilerimizin ürettikleri ürünlerinin proje çerçevesinde belirlenecek bir MUĞLA markasıyla Köy-Koop, Kooperatifler ve Birlikler eliyle hak ettiği değerden pazara/tüketicilere ulaştırılması ve satış kanallarının çeşitlendirilmesi ile kırsalda yaşayan üreticilerimizin ekonomik gelirlerinin arttırılması amaçlanmaktadır.
Hayata geçirilecek olan proje kapsamında, markalaşma ve örgütlenme faaliyetleri ile yerel ürünlerin katma değeri yükseltilecek, otoyol kenarlarında inşa edilecek satış yerleri ve e-ticaret imkânları sayesinde bölge halkının yeni pazar olanakları genişleyecek ve ekonomik kazançları artacaktır. Ayrıca, oluşturulacak yeni ticaret modeli ile yerel ürünler gıda sektöründe daha profesyonel bir biçimde temsil edilecek ve güvenilir gıda kategorisinde yer alacaktır.
Proje kapsamında; kooperatifleşme çalışmaları ile üreticilerin güç birliği yapmasının sağlanması, markanın ismi ve tasarımının belirlenmesi, kooperatifler, birlikler ve üreticilere markalaşma konusunda eğitim verilmesi, üreticilere e-ticaret konusunda bilgi ve beceri kazandırılması, markaya ait internet sitesi kurulması ve reklam çalışmaları yapılması (TV ve internet odaklı kısa reklam videoları oluşturulacak), belirlenen karayolu güzergahlarına ve şehir merkezlerine totem, billboard ve afişlerin konumlandırılması; Milas, Köyceğiz ve Seydikemer ilçelerinde toplam 3 noktada modern Muğla mimarisiyle tasarlanacak ve oluşturulan Muğla markasının adı ile satış noktalarının oluşturulması planlanmaktadır. Yerelde kırsal kalkınmayı destekleyerek, bölge halkının ekonomik refahını artırmayı amaçlayan projenin önemine dikkat çeken Vali Dr. İdris Akbıyık, çiftçi ve üreticilerin ihtiyaçlarını yakından takip ederek, onlara en etkin şekilde hizmet sunacak çalışmaları ve projeleri hayata geçirdiklerini ifade etti.
Vali Dr. İdris Akbıyık, “ Kırsal kalkınma projeleri ile kırsal alanlarda yaşayan vatandaşlarımızın yaşam kalitesini yükselmek, sürdürülebilir üretim modelleri oluşturmak ve tarımsal potansiyelimizi en üst düzeye çıkarmayı hedefliyoruz. Bu vesileyle projemizin ilimize, çiftçilerimize hayırlı, uğurlu olmasını diliyor, projenin hayata geçmesinde emeği bulunan kurumlarımıza, sivil toplum kuruluşlarımıza ve tüm paydaşlarımıza teşekkür ediyorum” dedi.
Proje ile il genelinde çiftçiler, arıcılar, toprak havuzda balık üretimi yapanlar ve diğer tüm üreticilerimizin ürettikleri ürünlerinin proje çerçevesinde belirlenecek bir MUĞLA markasıyla Köy-Koop, Kooperatifler ve Birlikler eliyle hak ettiği değerden pazara/tüketicilere ulaştırılması ve satış kanallarının çeşitlendirilmesi ile kırsalda yaşayan üreticilerimizin ekonomik gelirlerinin arttırılması amaçlanmaktadır.
Hayata geçirilecek olan proje kapsamında, markalaşma ve örgütlenme faaliyetleri ile yerel ürünlerin katma değeri yükseltilecek, otoyol kenarlarında inşa edilecek satış yerleri ve e-ticaret imkânları sayesinde bölge halkının yeni pazar olanakları genişleyecek ve ekonomik kazançları artacaktır. Ayrıca, oluşturulacak yeni ticaret modeli ile yerel ürünler gıda sektöründe daha profesyonel bir biçimde temsil edilecek ve güvenilir gıda kategorisinde yer alacaktır.
Proje kapsamında; kooperatifleşme çalışmaları ile üreticilerin güç birliği yapmasının sağlanması, markanın ismi ve tasarımının belirlenmesi, kooperatifler, birlikler ve üreticilere markalaşma konusunda eğitim verilmesi, üreticilere e-ticaret konusunda bilgi ve beceri kazandırılması, markaya ait internet sitesi kurulması ve reklam çalışmaları yapılması (TV ve internet odaklı kısa reklam videoları oluşturulacak), belirlenen karayolu güzergahlarına ve şehir merkezlerine totem, billboard ve afişlerin konumlandırılması; Milas, Köyceğiz ve Seydikemer ilçelerinde toplam 3 noktada modern Muğla mimarisiyle tasarlanacak ve oluşturulan Muğla markasının adı ile satış noktalarının oluşturulması planlanmaktadır. Yerelde kırsal kalkınmayı destekleyerek, bölge halkının ekonomik refahını artırmayı amaçlayan projenin önemine dikkat çeken Vali Dr. İdris Akbıyık, çiftçi ve üreticilerin ihtiyaçlarını yakından takip ederek, onlara en etkin şekilde hizmet sunacak çalışmaları ve projeleri hayata geçirdiklerini ifade etti.
Vali Dr. İdris Akbıyık, “ Kırsal kalkınma projeleri ile kırsal alanlarda yaşayan vatandaşlarımızın yaşam kalitesini yükselmek, sürdürülebilir üretim modelleri oluşturmak ve tarımsal potansiyelimizi en üst düzeye çıkarmayı hedefliyoruz. Bu vesileyle projemizin ilimize, çiftçilerimize hayırlı, uğurlu olmasını diliyor, projenin hayata geçmesinde emeği bulunan kurumlarımıza, sivil toplum kuruluşlarımıza ve tüm paydaşlarımıza teşekkür ediyorum” dedi.